Alimentele bogate in magneziu combat constipatia cronica

INTREBARE – Maria F., Calarasi:
„Tatal meu, in varsta de 60 de ani, sufera de constipatie cronica. Va rog sa publicati, daca este posibil, cateva retete naturiste pentru combaterea acestei afectiuni.“

* * *

RASPUNS – Prof. Dr. Constantin Milică:

Retetele care se propun au actiune mai blanda, dar vor fi mai sanatoase decat medicamentele:
– seminte de in (doua linguri macerate timp de 6-10 ore in 500 ml apa la temperatura camerei); se adauga lamaie si miere dupa gust si se consuma seara la culcare, atat lichidul, cat si semintele, avand actiune mecanica in constipatiile rebele, prin reglarea tranzitului intestinal
– tinctura de volbura (20 g herba se macereaza timp de 10 zile in 100 ml alcool 40 grade); se consuma 2-4 linguri amestecate cu 2-4 linguri de miere, dimineata pe stomacul gol
– sirop din flori de piersic (10 g se macereaza intr-un litru de apa timp de 12 ore, se fierbe putin, se strecoara si se adauga zahar in cantitate egala); se beau cate doua lingurite pe zi de catre copii si batrani
– uleiul de ricin se ia intern, cate o lingurita, dimineata, pe nemancate, o data pe saptamana, in cantitate restrictiva, deoarece are un puternic efect laxativ
– miere poliflora (o lingura) si patru prune uscate se macereaza peste noapte intr-un pahar cu apa rece, iar in dimineata urmatoare se bea zeama si se mananca prunele
– miere poliflora (una-doua lingurite) se dilueaza cu ceai de busuioc, cimbru si sunatoare (in parti egale), din care se ia o lingurita la o cana de apa si se consuma la 60 minute dupa mesele principale
– miere poliflora (100 g pe zi), care se toarna in suc de mere sau de frasin si se bea dupa masa de seara
– miere de albine (una-doua linguri): se fierbe trei minute cu un varf de cutit de aloe (frunze uscate) in 250 ml apa si se iau trei linguri pe zi, inainte de mese
– polen (patru lingurite pe zi), din care doua lingurite dimineata, timp de trei zile consecutiv, cu reluare la intervale de trei luni

Un regim de crutare consta din consumul de iaurt (pentru restabilirea echilibrului florei intestinale, dereglat prin gastroenterite si tratamente cu antibiotice), lapte batut, smantana, kefir, zer, galbenus de ou, fainoase cu lapte, cereale integrale, paine neagra sau graham (200-250 g pe zi) cu unt si miere, tarate de grau, orez si ovaz cu lapte, boabe incoltite de grau si secara, zeama de varza murata, margarina, frisca proaspata, ulei de porumb sau de floarea-soarelui, marmelada, magiun, dulceata, inghetata, vin rosu, citronade si alte bauturi gazoase. In general, sunt recomandate alimente bogate in magneziu (peste slab – fiert sau rasol, crustacee, nuci, seminte, fasole uscata) si se renunta la alimentele rafinate, procesate industrial si bogate in grasimi.

Pentru cresterea activitatii digestive se recomanda un amestec din morcov ras (5 linguri), seminte de floarea-soarelui decojite (o lingura), tarate de grau (o lingura), seminte inmuiate de in (o lingurita), ceapa tocata (1/2 lingura) si ulei de masline (doua linguri); cantitatea se consuma integral dimineata, cu 30 minute inainte de micul dejun.

La sugarii constipati se va da, o data pe zi, o fiertura de ovaz, preparata dintr-o lingurita faina de ovaz, fiarta in 150 ml apa.

Articolul a fost publicat in Ziarul LUMINA (rubrica “Raspundem cititorilor”) din 19 martie 2010.

Related Posts with Thumbnails

June 21, 2013  Tags: , , , ,   Posted in: BOLILE APARATULUI DIGESTIV